7 Ocak 2010 Perşembe

Sine-Kulüp


Evet efem... Fransız Kültür Merkezine yıllardır bu soruyu soruyordum kendi kendime kaldığım bazı anlarda: Neden FKM? Söylesene ha neden, neden? Neden film gösterimleri organize etmiyorsunuz? Fransız Yeni dalga malga bir şeyler yapılsa yapılır diyordum ki hooop FKM programı hazırlamış. Sağlam kaynaklardan edindiğim bu güzel haberi siz sayısı belli olmadığı için, üzülmemeyeyim diye counter koymadığım ve bu yüzden de sadık olup olmadığını bilmediğim okurlarla(neden bu kadar çoşulduysa onu bilemiyorum) paylamak isterim.

Seanslarımız Perşembe 19.00 ve Cumartesi 11.00. İlk yönetmenimiz de Jacques Demy. Şubatta Jacques Tati, martta ise Erik Rohmer'le ile birlikte olacağız. Her şeyden güzeliyse gösterimlerden sonra yapılacak olan söyleşiler. Ben en çok o kısmı heyecanla bekliyorum diyebilirim.


 Program da şöyle:

7 Ocak Perşembe 19.00 ve 9 Ocak Cumartesi 11.30
Lola 1960
14 Ocak Perşembe 19.00 ve 16 Ocak Cumartesi 11.30
Cherbourg Şemsiyeleri 1964
21 Ocak Perşembe 19.00 ve 23 Ocak Cumartesi 11.30
Rochefort’lu Kızlar 1967
28 Ocak Perşembe 19.00 ve 30 Ocak Cumartesi 11.30
Nant’lı Jacquot Yaşam belgeseli 1991


Fransız Kültür Merkezi, her ay bir yönetmenin önemli filmlerini seçerek kronolojik olarak yapacak gösterimlerini.
Çok sevdiğim bu nacizane kültür ve sanat evinin önünde saygıyla eğiliyorum.

0 comments: