29 Kasım 2009 Pazar

Yatak Odamızdaki Paranormal Şeytan VS Orman Cadısı Blair


Geçen gün Paranormal Activity'i izledim. (İzleyeceğim filmleri, film hakkında çok bilgim olmadan izlemeyi seviyorum. Sanki öyle olunca filmden daha fazla etkileniyorum/ daha az hayal kırıklığına uğruyorum.)

Yani filmi açtığımda ne hareketli kamera kullanılmış olduğundan ne de hayaletlerle haşir neşir olacağımdan haberdardım. Blair Witch tarzı kamera kullanımından ötürü insan ister istemez bir karşılaştırma yaparken buluyor kendini. Malum ilk olarak Blair Cadımız bizlerde aynı hisleri uyandırmayı istemiş, gençlerin ormandaki çaresizliğine çocukların 'handy cam' ınden şahit olmuştuk.

Ama sonra gördüm ki aslında Paranormal Activity ile Blair Witch bazı konularda benzeşse bile aslında birbirlerinden ayrıldıkları önemli noktalar var. Doğrudan söylemek isterim ki Paranormal Activity çok sevdiğimiz/korktuğumuz orman cadımızın açtığı yolda ilerlemiş olan en değerli örneklerden biridir bana kalırsa. BELKİ SPOILER BELKİ DEĞİL: Geceler geçtikçe yatak odalarındaki kameranın kayıtlarını izlemeye başlıyoruz. İlk geceler bir şeye rastlamıyoruz ama bu bekleyiş aslında filmi izlerken bizim psikolojik olarak germiş oluyor. Her an bir şey olabilir diye izlerken çiftin günlük hayatının basit yanlarına, hepimizin yaşantısından kesitler bulmaya başladıkça film daha da korkutucu oluveriyor aslında. Filmdeki öğeler ne kadar olağan ne kadar gerçekci olursa bizden bir şeyler sunarsa biz de o kadar filme dahil oluyoruz. Kızımız Katie'nin başına gelenler sanki bize de oluyor. Micah'nın hissettiklerini aynen hissediyoruz. Kız arkadaşını çaresizce koruyamayan Micah için de üzülüyoruz. Neden? Çünkü her şey çok gerçek! Beraber havuza giriyorlar, birbirlerini havuzda ıslatıyorlar, Katie'nin okuldan hocası arıyor, derslere devam etmediği için okulunun bir dönem uzadığını öğreniyoruz, erkek arkadaşı barfix çekiyor vs. Bunların hepsinin günlük hayatlarımızla paralel olması çok çok önemli. Ve bence asıl önemli olan, bu iblisin bize kendi yatak odamızda saldırmış olması. Üst düzey korumaya sahip harika bir evin yatak odasında. Alarm sistemi devrede ve pencereler de kapalı ama en savunmasız halimiz olan uyku zamanımızda bize saldırıyor. Bu filmden sonra Blair Cadısının ormanda saldırması neredeyse mantıklı gelmeye başladı aslında bana. Orman sonuçta yani başınıza her şey gelir çocuklar! Orman bu, ayısı var cadısı var...

0 comments: