19 Ağustos 2010 Perşembe

Entelijans dö Serj Genzbuürg

Başlığım da Ikea'dan alınan eşya isimlerine benzedi ama aslında kendi Fransızcamın yetersizliğine isyanımdan öyle bir şey yapıyorum (Intelligence de Serge Geinsbourg).

La Vie Héroigue filmini uzun zamandır bekliyorduk arkadaşlarımızla oturalım izleyelim, bu koca kulaklı en meşhur en çirkin fransız yeteneği Serge'ciğin  olayı neymiş öğrenelim diyorduk. Ben İstanbul'dann dönünce beraber izleyelim dediğim arkadaşlarım, 32 efes pilsen eşliğinde filmi izledikleri için ben tek başıma bugün izledim. Uzuncaydı, o kadar da merak etmiyormuşum demek ki hemen Bardot'lu, Birkin'li sahneler (!) gelsin istiyordum içimden. Neyse şimdi iç dünyamı yazmayacağım. 

Değinmek istediğim bir kaç şey var; ben izleyeceğim okumam bu yazıyı diyenler burdan sonra okumasınlar. 
1)Öncelikle, filmi bir kadın yönetmenin gözlerindenn izlediğimiz çok barizdi bazı noktalarda.
2)Serge'i oynayan arkadaş işin hakkını vermiş. Benzerlik olur da bu kadar mı olur diyenler olabilir, ama fransada ortalama çirkinlikte bir adam en az Serge kadar çirkin olduğu için çok zor olmamış olabilir, olsun yine bir başarıdır.
3)Jane Birkin'i oynayan kız intihar etmiş (bu pek spoiler değil ama çok boktan)
4)Laetitia Casta'ya Bardot rolü iyi gitmiş, yakışmış.
5)Fransız Fransızca öğretmenime filmi indirdim, getiriyim mi izler misiniz dedim; getir dedi, büyük hayranıymış. Kadınların dilinden anlayabilme yeteneği olduğuna inandığını söyledi. Çok zeki dedi Serge için.
6) Filmi altyazısız izledim. (İngilizce bir altyazı var ama öyle kötü çevrilmiş ki çeviri bile kokmuyor. Tekniği çok farklı, ben bilemedim.)Yüzde 60 anladığıma inanıyorum, bunca yılıma emeğime yazık, bir filmi doğru düzgün anlayamayacaksam yazıklar olsun, Fransızca hocama izlettirip anlattırıcam :)

0 comments: